Veelgestelde vragen

Algemeen

Uptimed® is nog een vrij jong bedrijf, we zijn online actief sinds 2016 en onze productlijn is nog volop in ontwikkeling.

We werken er uiteraard hard aan om onze bekendheid te vergroten, zo kun je binnenkort een aantal reviews en tests van onze producten zien verschijnen op een aantal websites en zullen we gaan verschijnen in verschillende prijsvergelijkers.

Er zijn wel al reviews van onze klanten, deze vindt u hier: Reviews over Uptimed® op Kiyoh
Deze reviews worden door een onafhankelijk bedrijf (Kiyoh) gecontroleerd en gepubliceerd.
Onze SFP+ transceivers zijn vendor-lock vrij en zijn getest met veel verschillende merken en types netwerkkaarten en switches.
Het kan af en toe toch voorkomen dat een transceiver onverhoopt niet werkt in een bepaald model, mocht dat gebeuren dan kunt u gebruik maken van onze unieke Compatibiliteitsgarantie. U mag de producten kosteloos retourneren en wij bestellen nieuwe SFP+ transceivers exact gecodeerd voor uw apparatuur.
Zo heeft u altijd een werkende oplossing!

Let op: Dit geldt alleen voor de merken die aangegeven staan op onze website.

Producten

Ja, we verkopen uitsluitend nieuwe producten en deze zijn altijd voorzien van 2 jaar garantie.

Mocht er zich onverhoopt toch een probleem voordoen met uw product dan gaan we niet over tot langdurige reparaties en procedures, we zorgen ervoor dat u meteen een nieuw vervangend product krijgt.
Wij werken op een vergelijkbare manier zoals bijvoorbeeld Asus, Gigabyte of MSI dat doen op het gebied van grafische kaarten, zij kopen chipsets in bij NVIDIA of AMD en bouwen hier aan de hand van een referentieontwerp een grafische kaart van.

Onze chipsets zijn origineel van Intel® of Mellanox® en omdat we de originele chipsets gebruiken en aan de hand van het referentieontwerp bouwen krijg je bij ons praktisch dezelfde kaart, echter dan een stuk voordeliger omdat je niet betaald voor een dure merknaam.
Soms wordt het referentieontwerp ook door ons aangepast, bijvoorbeeld door het toepassen van verbeterde koeling.

Ook zijn onze producten vanwege de originele chipset 100% compatible met de originele drivers en worden dus overal goed ondersteund!
Nee dat kan helaas niet. Er bestaan wel 1G/10G Dual-Rate Transceivers, echter deze zijn ervoor om een 10G SFP+ poort op 1G te laten draaien zodat je deze kunt verbinden met een 1G SFP switch.

Omdat de compatbiliteit van deze transceivers vaak wat lager is hebben we deze standaard niet op voorraad maar we kunnen ze wel bestellen, we hebben dan wel het merk + type van uw switch nodig.
We bieden op al onze producten 2 jaar garantie aan.

Mocht er zich onverhoopt toch een probleem voordoen met uw product dan gaan we niet over tot langdurige reparaties en procedures, we zorgen ervoor dat u meteen een nieuw vervangend product krijgt.
Nee dat is helaas niet mogelijk, om een stekker aan een glasvezelkabel te zetten is specialistische apparatuur nodig.

Om de kabels toch door kleine ruimtes heen te kunnen voeren is het mogelijk de aders los te halen uit het clipje zodat deze een stuk compacter zijn:

Gesplitste LC Connector
Nee, dat is alleen mogelijk als de Silent Kit eerst (deels) ongedaan wordt gemaakt, zie de vraag hieronder.
We leveren de originele, kleine, ventilatoren met de switch mee dus dat is mogelijk. We kunnen op verzoek een beschrijving leveren hoe de aanpassing (deels) ongedaan te maken is zodat de switch weer in een rack geplaatst kan worden.
Hou er wel rekening mee dat de 2 gaten in de behuizing uiteraard niet ongedaan gemaakt kunnen worden, maar voor de werking is dat geen obstakel.
Dat kan, neem contact met ons op voor de kosten & een afspraak. Daarna stuurt u de switch naar ons op, voeren we de aanpassing uit en sturen we deze weer terug.

Bestellen

Uiteraard proberen we onze voorraad op peil te houden en wordt er doorlopend nieuwe voorraad aangeleverd.

Mocht een product niet op voorraad zijn ten tijde van uw bestelling reken dan op ongeveer 1 week extra levertijd. We houden u uiteraard op de hoogte van de voortgang van uw bestelling.
Heeft u 10 stuks of meer van hetzelfde product nodig of is het orderbedrag hoger dan €1500? Neem dan even contact met ons op voor een offerte.

Betaling

U kunt bij ons betalen via iDEAL, Bancontact & via Overschrijving. Achteraf betalen is in bepaalde gevallen mogelijk, zie de volgende vraag.
Voor bedrijven is het mogelijk om achteraf te betalen, dit gebeurd altijd in overleg en na een aantal controles. Als u gebruikt wenst te maken van achteraf betalen neem dan even contact met ons op.

Wat we onder andere van u nodig hebben: recent uittreksel KvK, inkoopvoorwaarden, contactpersoon, factuuradres & verzendadres.

Verzending

Tijdens het bestellen kunt u realtime in onze eigen voorraad kijken, als de producten op voorraad zijn, voor 16:00 besteld en betaald, dan gaat het dezelfde dag mee met PostNL en wordt het de volgende dag bezorgt. (uitzonderingen daargelaten zoals zon -en feestdagen, etc)

Mocht u een product bestellen wat niet op voorraad is, reken dan +- 1 week levertijd extra.

Al onze pakketten worden aangetekend, verzekerd en inclusief Track & Trace code verzonden, deze krijgt u automatisch per e-mail toegezonden.
Het heeft niet onze voorkeur (het magazijn is op een andere locatie als het kantoor), maar het is na overleg in bepaalde gevallen mogelijk om uw bestellen af te halen.